Telefoons

Drie marketingtrends die jij kunt inzetten om potentiële leerlingen te werven

Om bij te blijven in de nieuwe ontwikkelingen binnen de samenleving, is het belangrijk om je eigen marketingstrategie constant aan te blijven passen. In dit artikel bespreken we drie marketingtrends die jij kunt inzetten om potentiële leerlingen te werven.

1# TikTok

TikTok is hét jongerenplatform van nu. Het is dus goed om alvast te denken over een marketingstrategie waarin je TikTok ook als medium meeneemt. Verwerk leuke ideeën rondom jouw producten en/of diensten en presenteer ze aan je potentiële leerlingen in de vorm van creatieve TikTok-filmpjes. Blijf op de hoogte van alle onderwerpen en challenges die op TikTok rondgaan, zodat je altijd actueel en vernieuwend bent. Zo kun je in de meest aantrekkelijke vorm de school in de spotlights zetten.

2# Videomarketing

Video is een echte scroll stopper: het merendeel van stopt meteen met scrollen als ze een video voorbij zien komen op hun tijdlijn of op een websitepagina. En daarmee is video uiterst succesvol. Niet iedereen heeft het geduld om in een massa aan content stil te blijven staan op iedere regel tekst en iedere afbeelding. Video heeft wel de impact om de aandacht van potentiële leerlingen te trekken.

Naast aandacht trekken blijft video ook hangen in je geheugen. Goede video’s zijn visueel aantrekkelijk, persoonlijk en laagdrempelig om naar te kijken, en daarmee memorabel. Zo kun je bijvoorbeeld vlogs, FAQ-video’s, sneak peeks of snippets uit interviews delen met in de vorm van videomarketing. Iedereen weet tegenwoordig hoe hij/zij met een telefoon moet filmen dus een video is zo gemaakt en gedeeld.

3# Livestreaming

Live content wordt door kijkers zeer interessant gevonden. De kijktijd van dit soort content is de laatste tijd dan ook met 250% gestegen. Daarmee vormt livestreaming een ideaal kanaal om kijkers te laten zien wie jouw school is en waar je voor staat. Door het live aspect van dergelijke video’s voelt de communicatie heel persoonlijk. Dit zorgt voor betere banden tussen jouw school en de potentiële leerlingen. Zet livestreaming bijvoorbeeld in om een Q&A te organiseren, waarin veelgestelde vragen van je potentiële leerlingen beantwoord kunnen worden. Of promoot in een livestream je eigen app.

Wil je naar aanleiding van dit artikel meer weten over hoe je jongeren bereikt? Lees dan het artikel: Jongeren: hoe bereik je ze vandaag de dag?